Google+ Fitorium: Avocado - The Perfect Fruit (Decomposing Omegy)

17 January 2014

Avocado - The Perfect Fruit (Decomposing Omegy)

** This post is written in both English and Romanian.
** Această postare este scrisă atât în engleză, cât şi în română.


Hi guys !!

We are beginning today the actual decomposing of our little Omegy! 
As we've said in this previous post, we are going to explain to you why Omegy is the way it is. (Wow, that one could get really philosophical).

Our mascot is half-egg, half-avocado (I know... we have a lot of imagination) and today we'll look at why we've chosen him to have an avocado half.



What is an Avocado ?




Avocado is a fruit that grows on a tree - and it actually can be classified as a single-seeded berry. Native to Central America, it grows in a tropical and subtropical climate. 

PLUS: Its history goes back a very long time ago (50 million years)  and some people think that it may have been food for dinosaurs. Between when the dinosaurs died out and before humans evolved to the point where they started to cultivate avocados, it remains a mystery how this strange fruit continued to survive with no big mammal to spread its seed around.






When to eat an Avocado ?

This, at least for me, is kind of an eternal problem.


Yeah,it's not a simple eat-me-anytime-you-want fruit.

There are (a few) rules that you need to follow in order to earn your right to eat your avocado at the right time. First, you need to pay attention when you buy it. If you want to consume it right away, you should go for one that has a bumpy skin and a dark green shade. You could also check that it's firm, but "gives" slightly when it's gently squeezed. Pick the ones that are slightly soft, but don't have dark hollow spots or cracks on them. If you're planning on eating them in a few days, choose the ones that are very firm and have a deep green color. The ones that feel very soft are over ripe (it’s the "too late” part of the picture).

 
How to eat an Avocado ?


There are a lot of possibilities for including avocados in your diet. As they don't have a very strong flavor (smooth buttery taste and creamy texture), you can eat them in your salads, in your sushi, as a snack, in sandwiches (they go well with lettuce and tomatoes), you can try preparing an avocado soup or you can have the famous guacamole. You can also use its creamy texture as a substitute for cheese or mayonnaise-based sauces. 
I am personally not a big fan of its taste, so my favorite way of eating it, is to mix it with egg yolks, a lot of lemon, garlic, spices, something crunchy (like some cucumber or celery) and some olive oil. (Let me know if you'd like me to write a detailed post on this recipe).

 
Why should you eat Avocados ?

One good reason would be because it's considered (by many) the world's most perfect food. It contains EVERYTHING that we humans need in order to survive and it has also been found helpful in the prevention of diabetes, cancer, heart disease or Alzheimer’s (just to name a few).
To go into a little detail here, avocados have all the nutrients you need - vitamins, A, B-complex, C, E, H, K, along with minerals like magnesium, copper, iron, calcium, potassium and many other trace elements. Avocados are one of the few plants that offer a complete protein - a.k.a. has all of the essential amino acids in optimal quantities (those that must be provided by our diet), with 18 amino acids in all, plus 7 fatty acids, including a considerable amount of Omega-3. They also have a lot of both soluble and insoluble fiber (we'll get to the benefits of eating a high-fiber diet in a future post).

PLUS: Avocados help the liver manufacture glutathione (we will dedicate a whole post to this too) which is thought of as the master antioxidant by almost every health expert. Glutathione's job is to refresh and recycle spent antioxidants from other sources. 

Avocado is rich in vitamin E (which is a powerful antioxidant), potassium (two to three times that of bananas), fluorine, copper and lecithin. It is also very good for your skin and hair (you could sacrifice half an avocado from time to time and make a beautifying mask - it works wonders for dry hair or skin).
We tend to believe that carotenoids (powerful antioxidants, precursors to vitamin A) are mostly found in orange and red plants. Well, avocados, despite their bright green color, have a spectacular carotenoid diversity. Researchers believe that this is one of the reasons avocados are so anti-inflammatory. The list of carotenoids found in avocado include: beta-carotene, alpha-carotene and lutein plus many other not so known ones like: neochrome, neoxanthin, chrysanthemaxanthin, beta-cryptoxanthin, zeaxanthin, and violaxanthin.

PLUS: It's awesome for your brain too, due to its high amount of Vitamin E (which has been shown to neutralizefree radicals and the buildup of proteins to reverse the memory loss in Alzheimer’s patients; reverse symptoms of Alzheimer’s in the early stages and retard the progression of the disease). Actually, Dr.Daniel Amen (neuroscientist, psychiatrist and brain-imaging expert) considers avocados one of the best foods you can eat to maintain a healthy brain.

As for their fat content, avocados are high in monounsaturated fat which raises the good HDL-cholesterol, lowers serum triglycerides and LDL cholesterol. Due to their abundant oleic acid component, avocados improve heart health by promoting better blood flow and lowering blood pressure.

Take a look at these 2 quotes:
“The avocado is one of the most valuable foods which nature has given man. For those concerned about eliminating meat from their diet, this offers not merely a “substitute,” but a food which is much superior in value for human maintenance. It is rich in protein and fat and comparatively higher than any other fruits in these elements. The fat is more digestible than animal fats.” (written by Dr. William Esser in his Dictionary of Natural Foods);
"The avocado is a food without rival among the fruits, the veritable fruit of paradise” - David Fairchild (American botanist and plant explorer).
The conclusion? Eat your avocados. They will help you detoxify, have a healthy heart, help if you have  arthritis and osteoarthritis, have a healthy digestive system, reduce your blood pressure, keep your eyes healthy, improve you lipid profile, stabilize your insulin levels, keep a healthy brain, reduce the risk of developing an array of chronic diseases, keep you satisfied for a long time, help you fight free radicals (therefore, keep you young and healthy) and give you all the vitamins and minerals you need to be you. 

** Avocado has been (and unfortunately, even today, there are people who still do this) demonized for having a lot of calories. Please DO NOT worry about that. Not all calories are created equal. It's not the avocado that is making you fat. This calorie counting mania is a HUGE topic that we will eventually elucidate in one of our future posts.



Back to you: Do you eat Avocados? In what combination do you like them best? Let us know in the comments below.


Bună tuturor !!


Vom începe azi aventura noastră în a-l “descompune” pe micuţul Omegy ! 
Aşa cum am spus în această postare, o să explicăm de ce Omegy este aşa cum este. (Wow, discuţia asta s-ar putea să devină foarte filozofică).
Mascota noastră e jumate avocado, jumate ou (da, ştiu... avem foarte multă imaginaţie) şi astăzi o să vedem de ce am ales să fie jumătate avocado.


Ce e un avocado ?

Avocado este un fruct care creşte în copaci şi care poate fi încadrat în categoria bacelor (berries). El este considerat o bacă având o singură sămânţă. Avocado este nativ din America Centrală şi trăieşte în climat tropical sau subtropical.

PLUS: Istoria lui datează de acum foarte mult timp (aproximativ 50 de milioane de ani) şi unele persoane cred că avocado ar fi putut fi hrană pentru dinozauri. După ce dinozaurii au dispărut şi înainte ca oamenii să evolueze până în punctul în care s-au decis să îl cultive – rămâne un mister cum acest fruct ciudat a continuat să supravieţuiască mult după ce marile mamifere nu au mai fost acolo să îi împrăştie sămânţa din loc în loc.


Când e timpul potrivit să mănânci un avocado ?
Lucru ăsta, cel puţin pentru mine, e o problemă eternă.


                                    Mda..nu e un fruct pe care îl poţi mânca oricând ai chef

Sunt (câteva) reguli pe care trebuie să le urmezi pentru a-ţi “câştiga” dreptul să mănânci avocadoul la momentul optim. Prima dată, trebuie să fii foarte atent atunci când îl cumperi. Dacă vrei să-l mănânci imediat, ar trebuie să alegi unul care are coaja într-o nuanţă întunecată de verde. De asemenea, verifică să fie ferm atunci când îl atingi, dar să cedeze dacă îl apeşi un pic. Alege-i pe cei care sunt oarecum moi, dar care nu au coaja cu multe puncte negre sau crăpături. Dacă plănuieşti să-l mănânci abia peste câteva zile, alege unul care este foarte ferm şi are culoarea cojii de un verde intens. Cei care se simt foarte moi sunt deja prea copţi (deja ajunşi la partea cu “prea târziu – “too late” din poză).



Cum să mănânci un Avocado ?


Există multe opţiuni pentru a introduce avocado în alimentaţia ta. Nu au o aromă foarte puternică, (au un gust untos şi o textură cremoasă) aşa că poţi să-i mănânci în salate, să îi pui în sushi, simpli ca snack, în sandvişuri (merg bine cu salată şi roşii), poţi prepara o supă de avocado, sau îţi poţi găti faimosul guacamole. Poţi să îi foloseşti textura cremoasă ca un substitut pentru sosuri pe bază de brânză sau maioneză.
Personal, eu nu sunt o mare fană a texturii sau gustului de avocado aşa că încerc să îl amestec cu gălbenuş de ou fiert, multă lămâie, usturoi, condimente, ceva crocant (de exemplu castravete sau ţelină) şi nişte ulei de măsline. (Spune-mi dacă ai vrea să afli mai multe despre această reţetă).


De ce ar trebui să mănânci Avocado ?

Un motiv suficient de bun ar fi fiindcă este considerat (de foarte mulţi) alimentul perfect regăsit în natură. Conţine absolut TOT ce avem nevoie noi oamenii pentru a supravieţui şi, în cadrul studiilor, s-a dovedit că ajută în prevenirea diabetului,cancerului,bolilor de inima sau Alzheimer.
Dacă intrăm un pic mai mult în detalii, aflăm că avocado are toţi nutrienţii care ne sunt necesari – vitamine: A, complexul de B-uri, C, E, H, K, împreună cu minerale precum magneziu, cupru, fier, calciu, potasiu şi multe alte oligoelemente. Avocado este una din puţinele plante care este considerată o proteină completă – conţine toţi aminoacizii esenţiali (aceia pe care trebuie să îi luăm din dietă) în cantităţile optime – având astfel 18 aminoacizi, plus 7 tipuri de acizi graşi, incluzând o cantitate deloc neglijabilă de Omega-3. De asemenea, avocado conţine atât fibre solubile, cât şi fibre insolubile (vom vorbi despre beneficiile unei alimentaţii bogate în fibre într-un post viitor).

PLUS: Avocado ajută ficatul să producă molecula denumită glutation (şi pentru acest subiect vom dedica o postarea întreagă) care este considerat cel mai important dintre toţi antioxidanţii de aproape orice expert în sănătate. Sarcina principală a glutationului este de a reîmprospăta şi de a recicla antioxidanţii folosiţi, proveniţi din alte surse.


Avocado este o sursă excelentă de vitamina E (de asemenea un puternic antioxidant), potasiu (de 2 până la 3 ori mai mult potasiu decât în banane), fluor, cupru şi lecitină.Este foarte bun şi pentru părul şi pielea ta (poţi sacrifica din când în când cate o jumătate de avocado pentru a-ţi prepara o masca de înfrumuseţare – face minuni pentru păr/piele uscate).
În general, considerăm carotenoizii (antioxidanţi, precursori ai vitaminei A) prezenţi mai mult în plante portocalii sau roşii. Ei bine, avocado, în ciuda culorii lui verde intens, prezintă o diversitate foarte mare de carotenoizi. Cercetătorii atribuie puterea lui anti-inflamatorie gamei variate a acestor compuşi. Lista carotenoizilor prezenţi în avocado include: beta-caroten, alfa-caroten şi luteină, plus altele poate nu atât de cunoscute, cum ar fi: neochrome, neoxanthin, chrysanthemaxanthin, beta-criptoxantină, zeaxantină şi violaxantină.

PLUS: Este minunat şi pentru creierul tău datorită conţinutului său ridicat de vitamina E care are proprietăţi în a neutraliza radicalii liberi şi acumularea de proteine pentru a inversa pierderile de memorie la pacienţii cu Alzheimer; simptomele de Alzheimer în stadii incipiente; şi pentru a întârzia progresia bolii. De fapt, Dr. Daniel Amen (neurolog, psihiatru şi expert în imagistică cerebrală) consideră avocado unul dintre cele mai bune alimente care pot fi consumate pentru a menţine sănătatea creierului.

În ceea ce priveşte conţinutul său de grăsime, avocado este bogat în grăsimi mononesaturate ,care cresc valoarea colesterolului bun HDL, scad nivelul de trigliceride din serum si scad nivelul colesterolului de tip LDL. Datorită abundenţei de acid oleic pe care o conţine, avocado are un rol în a îmbunătăţi sănătatea inimii prin promovarea unui flux sanguin mai bun şi prin scăderea tensiunii arteriale.

Următoarele citate exemplifică o parte din beneficiile pe care acest fruct le oferă:
“Avocado este unul dintre cele mai valoroase alimente pe care natura i le-a oferit omului. Pentru cei interesaţi de eliminarea cărnii din alimentaţie, acesta nu oferă doar un “substitut” al cărnurilor, ci o mâncare care este superioară pentru oameni. Este bogată în proteine şi grăsimi – conţinând mai mult din acestea decât oricare alt fruct. Grăsimea conţinută este mult mai uşor digerabilă ca grăsimea animală.” (scris de Dr.William Esse în cartea sa “Dictionary of Natural Foods”);
“Avocado este un aliment care nu cunoaşte rival printre celelalte fructe, este adevăratul fruct al Paradisului. “ – David Fairchild (botanist american).
Concluzia ? Mănâncă avocado. Te va ajuta să te detoxifici, să ai o inima sănătoasă, te va ajuta dacă suferi de  artrită sau osteoartrită, să ai un sistem digestiv sănătos, să-ţi scadă tensiunea arterială, să-ţi menţină ochii sănătoşi, să-ţi îmbunătăţească componenţa profilului lipidic, să-ţi stabilizeze nivelul de insulină din sânge, să ai un creier sănătos, îţi va reduce riscul de a te îmbolnăvi de boli cronice, te va menţine sătul mult timp, te va ajuta să lupţi cu radicalii liberi (prin urmare menţinându-te tânăr şi sănătos) şi îţi va da toate vitaminele şi mineralele de care ai nevoie pentru a fi tu.

** Avocado a fost (şi, din păcate, chiar şi în acest moment este, de anumite persoane) demonizat, iar oamenii au fost îndemnaţi să îl evite din cauza conţinutului ridicat de calorii. Vă rog NU va îngrijoraţi despre asta. Nu toate caloriile sunt create la fel. Nu avocado este cel care face oamenii să se îngraşe. Această manie de a calcula fiecare calorie este un subiect IMENS pe care vom încerca să îl elucidăm într-o postare viitoare.



E rândul tău acum : tu mănânci Avocado ? În ce combinaţii îţi place cel mai mult să-l prepari? Spune-ne şi nouă mai jos , în comentarii.







Subscribe ! It's free !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...